23. junij 2014

Goveji steak

Ko si res zaželiš mesa, je najboljša izbira steak. Zadeva se v osnovi sliši precej preprosto, a je v resnici precej daleč od tega. Začne se že pri samem mesu. Govedo bi moralo biti pravilne reje in starosti, nato pa še meso dobro uležano. Slednje je spet precej zapleten postopek. Za konec pa je pri peki precej trikov, da je steak zares dober.



Sestavine:

  • Uležana govedina (300g)
  • Sol
  • Poper
  • Olje

Postopek:


Meso (v tem primeru zorjena Ledja) opereš in dobro osušiš. Vsaj uro mora biti na sobni temperaturi, da v sredini ni hladno. Posoliš in popopraš, ter malo pritisneš po deski, da se sol in poper dobro primeta. To narediš tik pred peko. Pečico daš gret na 180°C. Na najmočnejši jakosti segreješ ponev, da se začne malo kaditi iz nje. Dodaš par kapljic olja in položiš steak v ponev. Za minuto ali dve iz vseh strani dobro zapečeš meso in ga daš v pečico za 7 minut (za tanjši kos 4 minute). Tako bo meso malo do srednje pečeno oziroma medium rare. Ko je meso pečeno, ga pokriješ z alufolijo in mora počivati še 10 minut na toplem. Za konec lahko na meso položiš še košček masla.


Zraven steaka običajno ni potrebno veliko priloge. Jaz sem se tokrat malo podcenil in na koncu naredil preveč priloge, je pa bila vseeno odlična kombinacija. Še preden sem začel s pripravo steaka, sem dal v pečico mlad krompir, osoljen, popopran in z nekaj kapljicami olivnega olja. Ker krompir potrebuje približno pol ure, se mu je steak pridružil nekje na sredini in ko je šel steak počivat, se je krompir pekel naprej na 250°C (pred tem 180°C). Med peko steaka v ponvi sem še na hitro popekel bučke, ko pa je steak šel v pečico, sem v isto ponev dodal še malo olivnega olja in masla, ter popekel še šampinjone. Bučke in šampinjone sem solil in popral, bučkam sem na koncu dodal še nekaj kapljic limoninega soka in olivnega olja, šampinjonom pa že med peko ščepec česna v prahu in malo mlete rdeče paprike.